Grupa Medforum umacnia pozycję lidera w internecie medycznym

Według wyników marcowego standardu badania polskiego internetu ?Megapanel PBI/Gemius?, serwisy Grupy Medforum odwiedziło ponad 656 000 użytkowników, co pozwoliło Grupie umocnić pozycję lidera pośród portali o tematyce medycznej w kategorii ?Styl życia?.

W porównaniu z lutym liczba użytkowników (real users) serwisów Medforum wzrosła o ponad 80 000, ilość odsłon zwiększyła się o ponad 250 000, czego wynikiem był awans o jedną pozycję na 12 miejsce.

– Od początku roku w kategorii ?Styl życia? awansowaliśmy już o dwie pozycje stając się liderem pośród serwisów o tematyce medycznej w polskim internacie ? mówi Michał Matuszczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Medforum. Kolejny awans nie był dla nas zaskoczeniem ponieważ jest on wynikiem umacniania się Grupy na pozycji lidera wśród portali medycznych. Wzrost oglądalności naszych serwisów spowodowany jest poszukiwaniem specjalistycznych informacji z obszaru medycyny przez coraz większą liczbę pacjentów oraz lekarzy. Internet medyczny w ciągu najbliższych miesięcy będzie coraz bardziej zyskiwał na popularności ponieważ internauci stają się coraz bardziej świadomymi odbiorcami ? dodaje Michał Matuszczyk.
Poniższe zestawienie przedstawia pierwszą dwudziestkę serwisów zgrupowanych w kategorii ?Styl życia?, na podstawie wyników badania Megapanel z marca 2009.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2009 agregat autoryzowany przez Gemius S.A.

 

Cechą wyróżniającą serwisy medyczne Grupy Medforum na tle konkurencji jest jasno sprecyzowany profil tematyczny (psychiatria, neurologia, pediatria, ginekologia, dermatologia). Wyraźne wyodrębnienie treści dla pacjentów i ich rodzin oraz lekarzy, powoduje że dostęp do zamieszczonych tam materiałów jest możliwy tylko po zalogowaniu i weryfikacji (w przypadku lekarzy). Takie rozwiązanie daje pewność, że ze specjalistycznych informacji przydatnych w diagnostyce i terapii osób z problemami zdrowotnymi, będą korzystać wyłącznie specjaliści. Nie bez znaczenia dla popularności portali Medforum jest fakt, iż wszystkie treści medyczne dostępne są dla internautów bezpłatnie.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA

Liczebność próby: N=18 079. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.